Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wakacje z Biblioteką: Gniezno, Dziekanowice, Ostrów Lednicki

Utworzono dnia 10.07.2015

Dnia 3 lipca 2015 roku odbyła się wycieczka do Gniezna, Lednicy, Dziekanowic. Wyjazd został zorganizowany w ramach ,,Wakacji z Biblioteką”, których organizatorem była Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Kobylinie oraz Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pierwszą miejscowością, którą tego dnia odwiedziliśmy było Gniezno- Bazylika prymasowska Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Katedra gnieźnieńska urzekła nas swoim wnętrzem. Dla większości z nas była to pierwsza wizyta na Wzgórzu Lecha w Gnieźnie.

Następnie ruszyliśmy w dalszą podróż, której celem było Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy. Jest ono jedynym w Polsce skansenem o charakterze zarazem archeologicznym, etnograficznym jak i przyrodniczym. Na terenie Ostrowa Lednickiego (wyspa) zwiedziliśmy pozostałości grodu Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Mogliśmy podziwiać miejsce, gdzie swoje początki wzięło nasze państwo.

Tego dnia odwiedziliśmy również Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach.  Zobaczyliśmy rekonstrukcję wsi wielkopolskiej- kilka zróżnicowanych chronologicznie (od XVII do XXw. ), społecznie obiektów z terenów polskiej wsi. Byliśmy w chłopskiej chacie, karczmie, kościele, a także w szlacheckim dworku.

Pełni wrażeń odwiedziliśmy na terenie Parku Etnograficznego- Karczmę Lubczynek. Po sycącym obiedzie wyruszyliśmy w dalszą podróż.

Ostatnim punktem naszej podróży był Dom Jana Pawła II na Polach Lednickich. Mogliśmy zobaczyć pamiątki po naszym papieżu. Mieliśmy okazję być również w miejscu, gdzie od 1997 roku odbywają się  zgromadzenia młodzieży z całej Polski.

KATALOG KSIĄŻEK:

Wszystkich: 36080

Pogoda

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.