Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wakacje z Biblioteką: Kalisz

Utworzono dnia 14.07.2015

Dnia 1 lipca 2015 roku odbyła się wycieczka do Kalisza. Wyjazd został zorganizowany w ramach ,,Wakacji z Biblioteką”, których organizatorem była Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Kobylinie oraz Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Głównym punktem naszej wycieczki był Kaliski Gród Piastów na Zawodziu . Na samym początku uczestniczyliśmy w krótkiej prelekcja na temat historii, archeologii. W grodzisku wzięliśmy udział w żywej lekcji historii. Odbyły się warsztaty archeologiczne. Bawiliśmy się w małych archeologów, którzy odkrywali skarby z dawnych wieków. Samodzielnie poszukiwaliśmy przedmiotów ukrytych w piaskownicach przy pomocy specjalistycznych narzędzi archeologicznych. Naszymi znaleziskami były m.in. elementy dawnej ceramiki, średniowieczne metalowe przedmioty codziennego użytku, a także czaski, kości zwierząt. Dzięki tej zabawie poznaliśmy prastare rzemiosło i kulturę średniowiecza.

Kolejną atrakcją tego dnia był rejs łodzią słowiańską ,,Calisia” po rzece Prośnie, a także wizyta w kościele Św. Wojciecha.  Pełni  wrażeń, ale już nieco głodni udaliśmy się do ogromnego namiotu na terenie grodziska, gdzie zjedliśmy obiad- oczywiście współczesny.

Posileni wyruszyliśmy w dalszą drogę, by zwiedzać Kalisz. Odwiedziliśmy Sanktuarium Św. Józefa, gdzie po krótkiej modlitwie weszliśmy do podziemi sanktuarium. Tam czekała na nas kolejna lekcja historii- muzeum II wojny  światowej.

No i przyszedł czas na powrót do domu.

Wszystkim osobom, które przyczyniły się do zorganizowania wycieczki do Kalisza serdecznie dziękujemy !

KATALOG KSIĄŻEK:

Wszystkich: 36079

Pogoda

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.