Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wakacje z Biblioteką: Wolsztyn

Utworzono dnia 10.07.2015

Dnia 1 lipca 2015 roku odbyła się wycieczka do Wolsztyna. Wyjazd został zorganizowany w ramach ,,Wakacji z Biblioteką”, których organizatorem była Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Kobylinie oraz Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Punktem docelowym naszej podróży był Wolsztyn. Miasto słynące z parowozów. Oczywiście w pierwszej kolejności odwiedziliśmy wolsztyńską parowozownię. Parowozownia Wolsztyn jest nadal czynną od ponad 100 lat prawdziwą lokomotywownią. Jest to jedyne takie miejsce gdzie można obejrzeć warsztaty, maszyny i urządzenia oraz służące utrzymaniu i naprawie parowozów. Tylko tutaj codziennie można zobaczyć gorący, buchający parą parowóz.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Marcina Rożka, polskiego rzeźbiarza i malarza, profesora Szkoły Sztuk Zdobniczych w Poznaniu. Muzeum powstało dzięki szczodrobliwości siostry Marcina Rożka, Jadwigi. Z ogromnym zaciekawieniem oglądaliśmy prace tego artysty oraz wysłuchaliśmy historii o jego życiu.

Kolejnym ciekawym punktem turystycznym, który odwiedziliśmy w Wolsztynie był Skansen Budownictwa Ludowego. Na terenie skansenu stoją budynki mające odwzorować wieś wielodrożną. Mieliśmy okazję zobaczyć  izby mieszkalne,  pomieszczenia gospodarcze oraz warsztaty rzemieślnicze, dzięki którym przybliżyliśmy sobie charakter wsi zachodniowielkopolskiej z przełomu XIX i XX wieku.  Największą frajdę sprawiły nam ,,tradycyjne zajęcia domowe”. Mogliśmy przy pomocy cepa młócić zboże, prać za pomocą metalowej tarki, wyrabiać masło. Jak się okazało praca ta nie była taka łatwa. Po wyczerpującej wizycie w skansenie mieliśmy okazję posmakować pajdę chleba z własnoręcznie wyrobionym masłem.

Wizytę w Wolsztynie zakończył obiad w Hotelu Restauracji Kaukaska. Obiad był pyszny.

Osobom, które przyczyniły się do zorganizowania wycieczki do Wolsztyna serdecznie dziękujemy !

KATALOG KSIĄŻEK:

Wszystkich: 36074

Pogoda

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.